Konsten i att dricka för mycket...

Jag vet inte vad det är med mig, men någonting är det som gör att det bara sprätter i kroppen under helgnätterna... Jag kan inte kontrollera mig. Jag intalar mig själv innan jag drar ut att "två glas vin räcker ikväll" och "ikväll ska jag ta det lugnt". Hur slutar det? Jo, jag vaknar upp naken brevid någon random snubbe och undrar vad fan jag gjorde igår. Okej, det låter fel. Detta händer såklart inte varje helg, men just nu har jag bara sådan ångest att jag vill krypa in i mig själv och dö...


En nära vän till mig fyllde 20 i lördags, och det vankades såklart pangfest! Jag mötte upp några vänninor och vi började fixa oss medans vi dunkade musik och drack lite vin... När vi väl är på festen så minns jag första timmen, sen är allt svart. Totalsvart - förutom vissa flashbacks som kommer lite då och då. Jag minns dans, hångel och en jobbig taxitur till ett hem som jag aldrig sett förut. Jag minns det, och jag minns sex och kläder som flyger. Sen är det svart som natten igen. Hur spenderades söndagen? Jag vaknar upp, letar upp mina kläder och försöker smyga ut för att gå till bussen. Vart är jackan? Borta. Går till bussen i duggregnet utan jacka medans håret står åt alla håll, sminket som var så jävla snyggt dagen innan är en total katastrof och det enda jag har med mig är min plånbok i en liten kuvertväska medans ett par halvtrasiga partyklackar sitter på mina stackars fötter... När jag väl är på bussen hem och luktar sex så börjar ångesten smyga sig på. Och den har ännu inte släppt! När ska jag lära mig att sluta dricka när det är dags? VARFÖR BLIR JAG ALLTID FÖR FULL? Ni får ursäkta versalerna, men jag är så jävla arg på mig själv just nu.


Är det bara jag som har det här problemet? Att jag saknar spärr i huvudet för hur mycket alkohol jag klarar av?

/E


Kommentarer
Postat av: zeth

hmmm, men jag är tjej och tjejer har ingen sexdrift för det har jag sett på tv :)

2009-05-11 @ 20:46:00
URL: http://zeth.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0