Kommer man någonsin bli kär igen?

Man kommer alltid att komma ihåg sin första förälskelse och förmodligen har alla redan gjort det eller kommer i alla fall att göra;

Allt är nytt, känslan att riktig kärlek har man aldrig känt förut, ny familj att ha kontakt med, nya sidor att upptäcka och så vidare. Och för mig känns det som att den känslan är och kommer alltid att vara oslagbar. Kommer man någonsin få uppleva den starka kärleken igen? Det tror jag, men det kommer nog inte vara densamma, killen/tjejen man träffade kommer alltid att finnas där som ett objekt att jämföras med. Ett exempel på detta skulle kunna vara; Hur reagerade han/hon i den situationen, hur var han/hon mot mig, vad gjorde han/hon som jag gillade mest?
Det finns ingen människa på denna jord som kommer att vara identisk med sin första förälskelse men förmodligen liknande, men är det bra egentligen? Jag tror att man behöver en ny start med helt nya sidor för att det inte ska påminnas så mycket från livet "tidigare".

Vi människor är inte gjorda att leva ensamma och det finns alltid en drömprins/prinsessa där ute och väntar på oss. Någon dag kommer vi allt hitta den, på ett och annat sätt! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0