Hets..

Är det någon mer än jag som känner stressen att få den perfekta kroppen till sommaren? Dum fråga. Jag testade en diet, bara för att se om den verkligen var så bra som alla säger. JS-dieten heter det och går ut på att man bara ska käka jordnötssmör. Ja, det är sant. Men det ska vara äkta naturellt jordnötssmör utan några tillsatser, endast jordnötter och havssalt. Och så ska du dricka en proteindrink varje dag också. Den här dieten är den som många personliga tränare rekomenderar om man vi se snabba resultat. En kille gick ner 11 kg på 30 dagar när han gick på den här dieten samtidigt som han styrketränade tre gånger i veckan och motionerade fem gånger i veckan. Promenader på 45-60 minuter. Många tycker att den här metoden är super och det är tydligen den som är lättast att hålla sig fast vid. Jag klarade en dag. Jag vill aldrig mer äta jordnötssmör och den där proteindrinken är skitäcklig! Jag ska aldrig mer sluta äta riktigt mat, det är något som är säkert. Istället tycker jag att man kan ändra sina kostvanor och äta nyttigt. Träna ofta för kroppen och hälsans skull. Gör du det så kommer du få din drömkropp efter ett tag. Men proteindrinken kommer jag nog fortsätta med, även fast den är så jävla äcklig. Den är nämligen muskelbesparande vilket betyder att när kroppen behöver energi så tvingas den ta från fettet. Låter toppen tycker jag!

För den som är intresserad av JS-dieten går den till såhär;
Du ska multiplicera antalet kilo du väger med tre så får du fram hur mycket jordnötssmör du ska äta per dag. (T ex, jag väger 58kg*3 = 174g/dag). Jordnötssmöret ska tydligen vara ganska svårt att få tag på men jag hittade det på Coop Konsum, hur lätt som helst skulle jag vilja säga. Eftersom att du äter så lite men väldigt mättande, så kryper magsäcken. Proteinpulver finns på internet och lite här och var, jag hittade mitt på Life. Det ska va den sorten utan kolhydrater! Antalet gram pulver du ska ha per dag får du fram genom att multiplicera din vikt med 1.8, det blandas med vatten. Jag valde chokladsmaken som var asäcklig, jag vet inte hur de andra är, men för gudsskull ta inte choklad! Det är inte som oboy, tro mig. Well well, glöm inte att träna också!

Good luck, Chuck /J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vädret blir allt bättre för varje dag som går, sommaren närmar sig och snart är det dags att sätta på sig bikinin. Stranden väntar men du behöver hjälp att gå ner dem där extra kg som du har samlat på dig under vintern. Jag har hittat lösningen, den bekvämligaste dieten någonsin som jag tänkte dela med mig veckovis under kategorin SUMMERFIT.



Vill du kika på den? www.bellesa.blogg.se



Take care!

2009-05-08 @ 00:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0