Dejtingtips

Nu har jag läst igen, om sex och dejting såklart. I ett gammalt nummer från SOLO tipsade killar om dejting och jag ska definitift ha detta i bakhuvudet när jag går ut eller ska dejta.

Blir du erbjuden en halstablett eller tuggummi - TA EMOT! det betyder oftast att din andedräkt inte är den bästa och inte vill du förpesta hela dejten genom att stinka bajs i munnen?

Våga vara tyst. En "pinsam tystnad" är egentligen aldrig en pinsam tystad, bara om du själv tycker det och sitter och tänker "vad fan ska jag säga nu då?". Håll hellre käften än säg något helt ointressant.

Lyssna. Det är oattraktivt att bara sitta och prata om sig själv eller om du efter varje gång han/hon har berättat något och du direkt efter ska berätta en "häftigare" historia om dig själv. Tävla inte med din dejt.

Låt din älskade mobil vara när du är med henne/honom. Intresset ska vara riktad åt din dejt och inte på din uttråkade kompis som ligger hemma, pillar sig i navel och har tråkigt.

Berätta om sin passion. Då pratar jag inte mode, shopping, bilar etc. utan något annat du brinner för, lite nördig får man allt vara. Du kanske har en passion för någon speciell sport? Bra, berätta om det.

Ät, och gör det med stil. Om du blir bjuden på dejten så är det inte kul för den respektive om du inte äter den, du kan låtsas tycka om det iallafall. Och försök ha ordentligt bordsskick, slicka in på kniven! Skratta högt och var rolig, men lägg blondinskämten åt sidan!

Allt det här känns som en självklarhet när man läser det, men jag har inte tänkt så mycket på det innan! Och credd till E's inlägg innan. Läs om könssjukdomar så att du har koll på vad allt handlar om, och kolla dig efter VARJE gång du har haft sex med någon ny oskyddat. För din och dina sexpartners skull! /J


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha klart man aldrig bangar tuggummi / hampus

2009-04-27 @ 23:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0