Målinriktad?

Spana in sällskapet med måltavlan och tänk på detta:

  • Glöm aldrig att le när du kommer in i ett rum, det drar uppmärksamhet och visar att du är självsäker.
  • Få igång hela sällskapet och rikta dig in på alla utom din måltavla.
  • Negga måltavlan med en lätt kommentar.
  • Förmedla din personlighet, till exempel med humor, och då kommer din måltavla att märka att du är medelpunkten för uppmärksamheten.
  • Fråga gruppen där personen ifrågan sitter hur de känner varandra. Är personen i sig upptagen så kom med kommentaren: "Det var ett nöje att träffa dig".
  • Om hon är singel fråga då sällskapet: "Jag har varit lite dryg mot er kompis, är det okej ifall jag lånar henne en stund?".
  • Håll måltavlan i handen när du leder honom/henne genom rummet, kramas den tillbaka är det ett tecken på intresse.

Genom att inte alls få någon uppmärksamhet av en person som inriktar sig på sina vänner, så kan detta leda till avundsjuka. Ofta kommer frågan upp i huvudet: "Varför vill denne ha min vän och inte mig?", och i och med leder detta till mer intresse. Men till slut får man uppmärksamhet av den man vill, så är redan första steget gjort
och nu vill "offret" känna ödmjukhet som är mycket lättare att ge än att fånga intresse... 

Måltavlan är din på bara 10 minuter!



/ E


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det där är riktigt bra ju, det ska jag försöka till och med ikväll!

2009-04-01 @ 13:40:27
Postat av: asd

Taget från boken Spelet

2009-04-01 @ 14:42:35
Postat av: Leia

Där ser man..

2009-04-01 @ 15:00:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: tesss

jag tycker att det absolut inte spelar någonroll var ifrån det kommer, det kommer säkert därifrån men alla har ju inte läst boken och fått ta del av den informationen? eller hur?

2009-04-01 @ 15:05:19
Postat av: jocke

intressant blogg. mer sånt här



unzip.se

unzip.se

unzip.se

unzip.se



snyggast underkläder till rätt pris

2009-04-01 @ 15:55:54
URL: http://www.unzip.se
Postat av: :P

haha hoppas detta funkar nu :P

2009-04-01 @ 17:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0