Fimpa ciggen?

I Sverige finns det ungefär 1,2 miljoner rökare och det är oftast mer tjejer än killar som börjar. Rökning orsakar mycket negativt som till exempel lungcancer och det anses vara en dålig vana, men finns det något positivt med det?

Cigaretter finns överallt, så som på fester, caféer, busshållsplatser och så vidare. Men gör man det för att man måste eller är det rent av en social syssla? Att ta den där cigaretten på festen kan man bara göra för att vara social. När man är där på festen, när musiken dunkar, alltså med andra ord; man kan inte prata/diskutera. Därför kan det vara en bra anledning att få gå ut på balkongen med puddingen du spanat in hela kvällen. Detta är en väldigt lätt raggningsreplik (eller åtminstonde en början...) att bara säga "ska vi gå ut och ta en cigg?". Därför tror jag även det finns många som skyller på att "de bara feströker".

Många vet inte, eller känner av själva hur illa de egentligen luktar/smakar. Jag har hört många säga att kyssen smakar som att slicka en askkoppren eller tugga en massa fimpar. Så har du planerna att kyssa en rökfri tjej/kille, så skippa den sista cigaretten!




























Jag kan berätta att det var så jag hade min första konversation med mitt ex. /E

Kommentarer
Postat av: Ävelicious

nej det är det inte haha :D det där är min andra, jag hann inte klart med svinryggen :D

2009-05-05 @ 14:50:25
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: menvswomen.blogg.se

Hmm.. en ANING sant med snacka om att man inte har fantasi om man måste röka för att få kontakt med någon /J!

2009-05-05 @ 15:40:51
Postat av: Therese

Slutade röka , känner nu hur äckligt det stinker inte gott. Bra blogg me (:

2009-05-05 @ 16:50:58
URL: http://theresesa.blogg.se/
Postat av: melissa

rökning är så jävla räligt :D

2009-05-05 @ 17:19:58
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: STOOOOLT

Jag slutade röka för 7månader sen STOLT

2009-05-06 @ 23:05:19
URL: http://amoorciita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0